- Utvrditi težinu ozljede i pri tom umiriti drugu djecu jasno objašnjavajući što se točno dogodilo.
- Odgajatelj je uz dijete, ne napušta ga, prati stanje djeteta i umiruje ga. Po potrebi provodi standardne mjere zaštite ( npr. krvarenje – rukavice, gubitak svijesti – bočni položaj, ne daje se djetetu ništa piti ni jesti…)
- Odgajatelj, po potrebi, mirno obavještava prvu odraslu osobu (kolegicu iz susjedne sobe, tehničko osoblje, tajništvo, stručne suradnice, kuhinju, prisutne roditelje) što se dogodilo, koga treba informirati i tražiti pomoć.
- Ukoliko postoji potreba za prijevozom djeteta do nadležne zdravstvene ustanove, ne koristi se privatni automobil, već se zove TAXI 1777 (traži se račun).
Nakon procjene težine ugroženosti zdravstvenog stanja:
a) Lakša ugroženost zdravlja:
- sanirati ozljedu na licu mjesta i pri tom objašnjavati djetetu što radimo
- pratiti ponašanje djeteta
- obavijestiti zdravstvenog voditelja o događaju
- napisati zabilješku u dnevna zapažanja
- kod dolaska roditelja po dijete informirati roditelja ili kolegici prenijeti detaljne informacije o događaju kako bi ih ona rekla roditelju
b) Teža ugroženost zdravlja (ozljeda kože-posjekotina, lom, uganuće…):
- prvu pomoć daje odgajatelj ili za to educirana osoba na objektu
- djelatnik najbliži telefonu zove zdravstvenu voditeljicu, ako je nema obavještava se netko iz ST,
- zdravstvena voditeljica daje kratku uputu što reći roditeljima na telefon i odvodi dijete u zdravstvenu ustanovu; ako je nema dijete odvodi matični odgajatelj koji prije odlaska obavještava roditelje, po potrebi pozvati hitnu medicinsku pomoć 112
- osoba u pratnji djeteta nosi zdravstveni karton;
- ukoliko odgajatelj odlazi s djetetom u zdravstvenu ustanovu, voditelj objekta organizira zamjenu tj. osobu koja će preuzeti odgojnu skupinu
- u bolnici zdravstvena voditeljica ili odgajatelj čekaju roditelja i ostaju s njim dok dijete nije zbrinuto
- odgajatelj obvezno piše zapisnik o događaju koji se prosljeđuje ravnatelju
- zove se roditelj dan nakon i raspitujemo se za dijete
c) Jako teška ugroženost zdravlja (gubitak svijesti, gušenje, pad s velike visine, jače krvarenje, EPI napad, hipoglikemija):
- odgajatelj pruža prvu pomoć TOČNO prema uputama vezano uz stanje djeteta
- djelatnik najbliži telefonu zove Hitnu pomoć 94,112
- zove se zdravstvena voditeljica i obavještava ravnatelja
- matični odgajatelj zove roditelje i obavještava ih o događaju
- dijete obvezno pratimo u bolnicu (ukoliko hitna ne može primiti pratnju onda taxi)
- u bolnici čekamo roditelja i ostajemo s njim dok ne saznamo što je s djetetom
- po povratku objašnjavamo drugoj djeci što je sada s našim prijateljem
- piše se zapisnik i van dnevnog zapažanja koji ide ravnatelju
- raspitujemo se telefonski o stanju djeteta u bolnici i kod kuće
- kada je dijete u mogućnosti primati posjete posjećujemo ga
Specijalizirane ustanove za pružanje pomoći:
- Hitna pomoć 94, 112
- Šalata – strano tijelo i ozljede nosa, uha, grla
- Rebro – ozljede, opekline, akutna bol, alergijska reakcija, ozljede oka
- KB Dubrava i Stomatološki fakultet Gundulićeva – trauma zubi
- Ili po dogovoru s hitnom pomoći