- Pružiti djetetu osjećaj ljubavi, pripadnosti i povjerenja u obiteljskoj zajednici – njegovanje ravnopravnog dostojanstva.
- Pomoći djetetu da izgradi pozitivnu sliku o sebi i razvije samopoštovanje
- Postaviti granice i pravila ponašanja
- Učiti dijete samokontroli
- Poticati dijete da bude samostalno – osobito da samo zaključuje, odabire i donosi odluke.
- Usmjeravati dijete da usvoji pozitivan stav prema životu
- Učiti ga dako da se suoči sa različitim teškoćama i problemima – učenje vještina i znanja koja mu pomažu da samotalno riješi svoje probleme
- Pomoći djetetu da razvije socijalne vještine – poziv na igru, dogovaranje, surađivanje, rješavanje konflikata
- Živjeti skladan i zdrav život – biti pozitivan model djetetu
1. Odnos u obitelji koji podrazumijeva ljubav, razumijevanje i uvažavanje osobnosti, mišljenja, osjećaja, želja svakog člana obitelji.
- djeca su sigurna ako mogu predvidjeti ponašanja roditelja
- ako mogu računati na razumijevanje i pomoć
- ako mogu otvoreno pričati s roditeljima bez straha od kritike, odbacivanja, ruganja
- ako se u obitelji njeguju neki zajednički rituali (igre, izleti, zajednička jela, gledanje TV, posjete, radovi u kući, sport…)
2. Samopoštovanje
- voljeti ga takvog kakav jest, reći mu to što češće i poticati ga da voli sebe
- pohvaliti dijete (za vještine koje je savladao, za upornost, ustrajnost, za motivaciju…)
- radovati se njegovim uspjesima
- poticati ga da stvari radi na svoj način – njegovati različitost
- njegovati stav: griješiti je ljudski
- kritizirati samo ponašanje, a ne osobnost djeteta
3. Postaviti granice djetetu kako bi:
- na siguran način mogao istraživati svijet oko sebe
- kako bi se naučio nositi sa „odbijanjem“ i „zabranama“ (ljutnja, tuga, smirenje i prihvaćanje)
- kako bi naučio da i drugi ljudi (djeca) imaju svoje potrebe i želje koje treba uvažavati
4. Samokontrola
- „Time-out“ kad dijete ima ispad bijesa – da bi se smirilo
- Čim se smiri – „time-out“ se prekida
- Nagraditi ga kad ne izgubi kontrolu
- Pomoći mu da se smiri i opusti – duboko disanje
- Nuditi smirujuće aktivnosti , glazbu
- Biti dobar model
5. Samostalnost
- sve što može za sebe, u skladu s dobi i mogućnostima, neka učini samo – uz podršku roditelja
- potičite ga da samo donosi zaključke (što ti misliš da se dogodilo, što bi trebalo sada učiniti, kako bi ti to riješio…)
- dati djetetu neke obaveze u kući
6. Pozitivan stav prema životu
- svi se problemi mogu riješiti
- „Nakon kiše dolazi sunce.“
- Pustiti dijete da „odtuguje“ – kako bi se znao nositi s emocijama razočaranja i neuspjeha kasnije
- Pronaći ljepotu i zadovoljstvo u; boravku u prirodi (životinjama, biljkama, suncu, vodi, zraku), glazbi, sportu, plesu, slikanju, humoru
- Priče sa pozitivnim završetkom i optimističnim sadržajem
7. Kako samostalno rješavati probleme
- Pustiti dijete da samo riješi neki problem – pomoći mu tek kad nas zatraže
- Učiti dijete različitim vještinama koje će mu biti od pomoći u životu
- Postavljati mu problemske situacije i tražiti kako bi ih riješio („Što bi ti učinio kad…)
8. Razvoj socijalnih vještina
- Pratiti druženje svog djeteta – kako se igra i tko su mu prijatelji
- U obitelji njegovati toleranciju prema različitosti
- Pomoći djetetu da se nauči dogovoriti s prijateljima i riješiti sukob (Što ti želiš, a što ti želiš, kako biste se mogli dogovoriti da oboje budete zadovoljni?)
- Pomoći djetetu da upozna svoje emocije i emocije drugih. Poticati suosjećanje i uživljavanje u stanja drugih (Kako bi ti postupio da si kao Marko, Tena i sl.? Kako se osjećala Pepeljuga kad …?)
- Poticati pomaganje i brigu za druge (biljke, životinje, bolesni i slabi)
9. Biti pozitivan model djetetu
- živjeti zdrav život , izbjegavati ovisnosti
- nastojati biti optimističan, ustrajan, pozitivan, opušten, autentičan (svoj), priznati svoje pogreške, biti odgovoran, zadovoljan, zainteresiran, znatiželjan, sretan
Najviše što možemo pokazati svom djetetu jest kako da u životu bude sretan i zadovoljan.